fredag 20 juli 2012

Denna kommentar har jag missat


Hejsan Martina!
Vilken spännande resa du har framför dig. Har själv gått ner 15 kg de senaste 1,5 åren och jag är riktigt nöjd över mitt nya jag, om än jag fått kämmpa som en gris. Jag började träna flera gånger, med målsättningen att gå ner i vikt. Och jag var SÅ taggad varje gång, tränade som en gris flera gånger om dagen. sen PANG och väggen kom emot. Det blev tråkigt och jag sket i det. Back to square one.

Men denhär sista gången så var det annorlunda. Jag visste att jag var tvungen att skapa mig en ny livsstil, en träningsmängd som fungerar i längden. Matvanor som fungerar i långa loppet, inte bara just nu. Man orkar inte träna 2-3 pass om dagen en längre tid. Det går inte. Istället började jag med 1 pass kondition, sen 2 pass styrka /vecka (ALDRIG längre styrketräning än en timme). Mindre kolhydrater, mera sallad och kött. Godisdag på lördag. Efter en tid blev träningen viktigare för mig och mitt humör och då blev det 3-4 pass/vecka. Nu är jag uppe i ca 8h träning/vecka vilket är en passlig mängd för mig. Och detta har jag hållit i snart 1,5 år. Någon vecka har det varit mindre, någon vecka mer, men i stora drag såhär. Kom också ihåg att variera träningen!

Maten har jag lite släppt på, äter något gott nu som då, MEN väger upp det med träningen efteråt. Och nu, 1.5 år senare är jag 15 kg lättare OCH har en vilja och den kropp jag vill ha. Jag är säker på att tanken om att detta skulle bli en livsstil har hjälpt mig massor! Annars skulle jag inte ha klarat av detta. Trodde också att när jag är "klar" med min viktnedgång att jag skulle sluta träna, men icke, fortfarande håller jag igång och fortfarande tänker jag på vad jag stoppar i brödhålet.

Jag hoppas att du inte gör som jag och startar för hårt och att du orkar hålla dig till dina löften åt sig själv, det kunde inte jag! (Usch nu lät jag som en besserwisser)..OJ, dethär blev så långt, och då har jag så mycket mer att säga!;)

Denna komentar har jag bokstavligen missat. Men tack för ditt långa inlägg!! :) Och Tack för att du delade med din om din träningtid. Jag tror det är precis som du säger, men jag hoppas jag kan hoppa över tiden då man inte orkar mera. För jag orkar inte börja om!! :D  Men jag har redan från början bestämt att detta är och förblir min livsstil så det kommer jag inte att ge efter på :D Tack tack å tack för kommentaren! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar