måndag 24 september 2012

En Kommentar


Hej Martina!
Har ganska länge tänkt skriva en kommentar till dej men har inte kommit mej för. Ser att du har haft det kämpigt på sista tiden, men ge inte upp, du är superduktig! :)

Själv försöker jag också gå ner i vikt och har lyckats ganska bra, men nu har det stannat av, jag är snål och äter sånt jag inte borde. ;) Jag har försökt rycka upp mej nu, men det går väl sådär. Men ofta när jag läst din blogg så blir jag riktigt peppad att fortsätta kämpa, så tack ska du ha för det! :D

En tanke som har slagit mej bara när jag läst din blogg är att om du inte äter för lite? De dagar du har haft uppskrivna här för längesen nu då, så har jag tyckt att du fått i dej så lite mat, menar inte att jag vet något mer eller att det är något fel, men tänker bara att om det skulle vara jag så skulle jag inte klara det i längden, men det kan ju hända att det bara är en tillfällighet. :)

Annars är det jätteintressant att läsa när du gör listor över vad du ätit och sånt tycker jag för då kan jag själv få lite inspiration. Undrar också hur mycket du gått ner?

Lycka till!
/ Sofie

Hej Sofie :) Roligt att du gör ett inlägg här, tack! :) Va kul att jag kan peppa någon genom min blogg, har haft det lite jobbigt nu precis som du säger . . det är min psykiska hälsa som inte räcker till och som då tar sig i uttryck i alla olika former! :( Men att inte va snål på godis är en inställning Sofie och en bön du bör ha ;) Jag är inte alls snål på godis och det tror jag beror på min inställning och på min bön till gud om att ta bort allt söötsug :) Men de är säkert olika svårt för oss allihopan :) 
Hahah , äter för lite ? ;) Jaaa, jag vet att jag gör det, det är ibland därför jag inte skriver ut på bloggen vad jag äter ;) I dag tillexempel så steg jag upp och så åt jag lite turkisk yogurt i soppa, samt ett litet äpple, sen for jag till skolan och när jag kom hem åt jag en stekt biff med kokta grönsaker och nu ikväll åt jag just precis ett stekt ägg och riskaka :) Så joo kanske lite mindre än vad andra äter !? eller jag vet inte .. !? :)))
Sist jag vägde mig hade jag gått ner nå på 14 kilo ! Men borde väll ta en ny vägning snart då jag e redo ;) 

Annars till er alla så vet jag att man inte skall äta för lite för då upptar kroppen och sparar på allt man får i sig men jag har bara inte tid med mat eller så vet jag inte vad jag skall äta så då jag bor i Vasa äter jag inte så mycket :) Ska försöök bli bättre :) 


C=

4 kommentarer:

  1. Oj, 14 kg är ju jättemycket! :D Snyggt jobbat!

    Jamen nu skall du börja skriva hit vad du äter för då kanske du börjar ge det mer tid, när du ser när du skriver ner, att det blir alldeles för lite mat. :)

    En dag för mej ser ut såhär:
    Morgonmål ca 8: 1,5 dl turkisk youghurt+blåbär och 2 msk musli. Och det viktigaste 1-2 ägg, proteiner! ;)

    Lunch kl. 12: Oftast en cambridgestång eftersom jag är för lat att fixa till något. ;) Annars blir det något i stil med middagen.

    Middag kl 17: 100 gram valfritt protein, typ broiler, något med malet, nötkött eller tonfisk och massor med god sallad. Ofta blandar jag ananas i salladen eftersom den är vätskedrivande.

    Kvällsmål kl.19: Beror på om jag är hungrig eller så men äter alltid något. Ibland en morot eller så turkisk youghurt med goda bär och en msk med nötter. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo ska böri skriv ner de på bloggen igen :)) Du värkar va riktigt duktig du å Sofie :)) Du e duktig :D

      Radera
  2. Om man äter för lite en längre tid så kan kroppen ställas in på "sparläge", alltså kroppen slutar att förbruka. Så försök att hitta en balans, inte för mycket - men inte heller för lite. Lycka till fina du! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo jag vet de va de jag försöka poängtera i slutet av mitt inlägg, pappa tjatar också om att jag inte får äta för lite men då de e så svårt ;) men joo jag måste hitta en balans i näringsintaget :) Tack tack tack :D

      Radera