fredag 21 september 2012

BESLUTET

  1. Tack Pernilla, Sandra, Kiika, Julia, Yvonne, Cata, Johanna och ni anonyma för era kommentarer :) Jag fortsätter vell att bloggadå om ni vill :)) Tack för era snälla kommentarer om att jag är duktig, jag känner min totalt värdelös just nu ! Men ni ska nu då få fortsätta min kamp tills jag nått mitt måål :) 

    Noo, fortsätt blogga! Sätt ett datum - t.ex. sista januari, göm vågen och väg dig inte innan det datumet, tävla med dej själv! Gör upp träningssheman för vaje vecka, sätt upp på bloggen och sen utvärderar du dig varje vecka, vad du gjort eller inte gjort. Så peppar vi dig. Eller gör ett poängsystem: varje gång du varit ut och gå får du någon viss poäng, gymmat någon viss poäng och så kan du belöna dig med något som t.ex. 10 poäng = belöning. Känns som att du bara tragglar på med något tråkigt nu. Tappar du motivationen varje vecka/månad, börja med ett nytt system! Gör det till en tävling mot dig själv, hitta nya sätt som sporrar dig! Genast motivationen tryter behöver du hitta nya sätt för att få dig att förlora något kilo till! Du är värd att nå ditt mål. Oavsett om det är 5 kg eller 15. Nöj dig inte med ett resultat som du inte är nöjd med, för du är värd så mycket mer! Sluta inte blogga!:) /Jeppis-bo


    Tack tack tack för kommentaren Jeppis-boo ;) 

    Jag skall fundera ut något bra. Jag måste få nått kul att träna, gymmet börjar bli uttråkat! Simningen ger bara en känsla av att jag drunknar ! Cyklingen börjar bli enformit även om jag tycker det är super skojj ! Jag väntar på snö och skidor ! Men vill ändå ha nått annat !? Min mat är sååååå enformig . . !!!??

    Hjäälp mig !? 

    Å så ännu en fråga hur ska man lära sig att acceptera sig själv ? Jumer jag tänker på hur jag ser ut ju värre tycker jag det blir att bli nöjd med sig själv ? 

    hmmm . . 



4 kommentarer:

  1. Hej
    För att äta hälsosamt behöver maten inte vara enformig. Är själv överviktig å håller som bäst på att få bort lite kilon. Försöker hålla mej till kolhydratsnål mat, det finns MASSOR av enormt goda recepter på mat som har lite kolhydrater i sig.

    Gör som en vana att när du ser dej själv i spegel ska du alltid hitta minst 10 saker som du tycker är fint på dej själv på de sättet så är det lättare att fokuser på det fina än det man tycker är mindre bra.

    Äkta skönhet kommer alltid innifrån, fundera över vad du har för bra sidor, å fokusera på dem i ställe. (vet det är lättare sagt en gjort)
    Tror nog andra ser dej på ett helt annat sätt en du själv. I allafall tycker jag du e vacker.

    En av mina favorit verser ur bibeln
    "Jag tackar dej för att jag är danad så övermåttan underbart. Ja, underbara är dina verk, min själ vet det väl. Benen i min kropp var inte gömda för dig, när jag bereddes i det fördolda, när jag bildades i jordens djup. Dina ögon såg mig, när jag ännu knappast var formad..." Ps 139:14-16

    SvaraRadera
  2. Prova på body combat & body pump, super roligt tkr jag iaf! :) / Ulrica

    SvaraRadera
  3. Börja med spinning, jag var vi jeppis gym förra torsdan de va roligt och jättetungt! :)Fortsätt kämpa! :)
    H. Sandra

    SvaraRadera
  4. http://www.youtube.com/watch?v=RQc1C8HjoI8&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=DgVtUJ8SAvw

    Om självkänsla och lite annat:)

    SvaraRadera