torsdag 27 september 2012

ANONYM


Alltså på sant, du e jättedukti, hitta din blogg igårkväll o fick mega inspiration att sjölv försök få bort mina 13 graviditetskilon! Så snälla du, nu behöver ja lite hjälp, fö ja har aldrig banta förr. Va ska ja hitt på att äta ti morgonmål iställi fö smörgåsa ja alltjämt itär o vilka ade saker böv ja undvik. O hu ska ja göra fö att slipp mitt enorma sockerberoende, o me enorma menar ja att ja itär typ ett halv kexpaket per dag o minst 3 stor karkkipåsa i viko!

Va roligt att du hitta hit, välkommen! :) Jag hoppas jag kan ge ett par tips påvägen :) Till morgonmål kan du äta gröt, + nå proteiner eller så kan du fortsätta att smörgås, men du äter bara en skiva mörktbröd, med en massa pålägg. Du kan sätta på parprika, tomat, gurka, sallad, ägg, 9% ost eller annat du tycker om och så kan du äta lite kvarg eller en fil som du kan sätta lite soppa eller bär på ! Men försök håll dig till så lite kolhydrater som möjligt! :) Sen är det viktigt att äta var 3:e timme!! (vilket jag inte är så bra på, men det är viktigt.) Sen skall du alltid innan varje mål dricka ett glas vatten och är du riktigt hungrig drick 2 :) 
Att slippa socker betoende är ganska svårt för vissa. Men om du klarar det vore det bra med en fri dag per vecka, denna dag får du äta vad du vill! Så när du blir snål på något gott tänker du att du sparar det till din friadag och så njuter du av det då. då är det okej att äta några kex eller lite godis + allt annat gott du vill :) SJÄLV klarar jag inte av att ha en fri dag för jag tycker det är jobbigt att "börja om" varje gång efter denna dag så jag har bestämt mig för att inte alls äta godis, så jag har noll tolerans till det :) 
Men annars tror jag att det är bara att börja på :) Lämna bort socker och ät låga kolhydrater och ät lite och ofta och motionera så mycket du orkar och vill, ha iaf som mål att röra dej åtminstone lite varje dag :)) Fråga fråga fråga om du funderar över nått mer och skriv åt mig hur det går så kan jag peppa dejj :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar